Zákaz prodeje halogenových žárovek postihl většinu těchto výrobků, dopadlo to s nimi podobně, jako s žárovkami s wolframovým vláknem, které náš život provázely déle, než sto let. Halogenová žárovka má však své opodstatnění v automobilovém průmyslu, prozatím neexistuje efektivní náhrada těchto zdrojů umělého světla do předních světlometů, které by prošly homologačním řízením. LED žárovky zkrátka zatím nelze takto využít, pouze xenonové výbojky, ale ty vyžadují odlišnou konstrukci celého světlometu, a pochopitelně se také pohybují ve vyšších cenových hladinách.
A tak se musíme spolehnout na výrobce žárovek H7, případně H4, podle toho, jaký typ se v našem vozidle nachází. Nemusíme se však spoléhat pouze na technologicky zastaralé typy, které se využívaly již před několika desítkami let, máme možnost zvolit si modely s lepšími vlastnostmi. V zásadě můžeme vybírat mezi dvěma odlišnými kategoriemi:
Prodloužená životnost
Preference delší životnosti se mezi řidiči vyskytuje čím dál častěji, je to způsobeno mimo jiné povinností používat světla i ve dne a dalším důvodem jsou moderní konstrukce předních částí vozidel včetně umístění světlometů. V mnoha případech si totiž řidič nedokáže s výměnou žárovky poradit svépomocí a musí se obrátit s takovou „prkotinou“ na odborníky v servisu. Autožárovka Osram Ultra Life je jednou z možností, jak mít zajištěn relativní „klid“ od výměny žárovek na delší dobu – zhruba 5 – 6 let.
Lepší světelné podmínky
Volíte-li raději lepší viditelnost, vyšší komfort a bezpečnost, a to i za cenu snížení životnosti žárovek, sáhněte po nějakém osvědčeném typu, např. po prodejní „jedničce“ na trhu Osram Night Breaker, případně Cool Blue Intense. Oba zdroje poskytují chladnější odstín bílého světla, který je při řízení příjemnější, a zvláště Night Breaker vám posvítí na cestu i delším světelným kuželem.